Werkwijze
Voor wie zijn mijn diensten geschikt en hoe gaat het in zijn werk?

Voor wie
Voor wie zijn mijn diensten geschikt? Ik sta klaar voor wie (tijdelijk) hulp nodig heeft bij het opruimen, ordenen en organiseren. Of het nu gaat om je huis, een specifieke kamer of kast, huishoudplanning, agendabeheer of administratie. Met mij aan je zijde gaan we met een glimlach aan de slag!

Intakegesprek
Na het eerste contact (via mail, mobiel of contactformulier) volgt het intakegesprek. Dit gesprek vindt meestal bij jou thuis plaats.
We maken kennis, ik geef uitleg over mijn werkzaamheden.
Jij vertelt over de situatie en hulpvraag en samen maken we een rondleiding door het huis.
Hierna gaan we de hulpvraag samenvatten en zullen we de werkafspraken bespreken.
De frequentie van de werkafspraken ligt geheel bij jou. Het is niet altijd van tevoren in te schatten hoeveel afspraken er nodig zijn. Meestal plannen we 1 tot 3 afspraken in. Hierna kunnen we altijd nog extra afspraken inplannen.
--------
Indien ik alleen aan de slag ga in je huis, spreken we van te voren goed af wat er wel of niet weg mag. Daarbij zal ik niks zelf weggooien maar alles voor je opruimen, sorteren en schoonmaken. Jij maakt uiteindelijk de laatste keuze over welke spullen weg gaan.

Werkafspraak
Een werkafspraak is een dagdeel van 3 uur. Tijdens deze 3 uur gaan wij of ik alleen aan de slag op het werkgebied waar jouw behoefte of hulpvraag ligt.
Samen opruimen:
Samen gaan we aan de slag om jouw hulpvraag uit te voeren.
Tijdens deze afspraak werken wij samen en in het tempo wat jij aangeeft.
Ik hoop dat je na deze afspraken weer zelfstandig verder aan de slag kunt.
Alleen opruimen:
Ik ga alleen aan de slag om jouw hulpvraag zo goed mogelijk uit te voeren. Ik ruim op, sorteer en maak schoon waar nodig. Uiteindelijk maak je zelf de keuze welke spullen weg gaan.
Ik kan dit uitvoeren als je thuis bent maar ook als je op je werk of vakantie bent. Samen maken we duidelijke afspraken hierover.

Wat neem ik mee naar de afspraak en wat neem ik mee naar huis?
Tijdens de werkafspraak neem ik een organizing toolkit mee. Hierin zitten handige tools waar mee we soms gemakkelijk al zaken kunnen oplossen en organiseren.
Na de afspraak kan het zijn dat er spullen naar de kringloop moeten worden gebracht. Deze spullen zal ik voor je wegbrengen (wat in de auto past). Spullen die in de container kunnen zullen in je eigen container gaan. Indien er zaken/spullen naar de stort/milieustraat moeten worden gebracht, zal je deze zelf moeten afvoeren.

Zelfredzaamheid
Doel is dat je weer zelfredzaam wordt in het opruimen van spullen, het ordenen van je administratie, huishoud- of timemanagement. En dat je dit op een prettige manier zelf kunt uitvoeren.